V rámci areálu, ve kterém bydlím, dost často sleduji, co se zrovna nabízí. A ne, není to z toho důvodu, abych si psal seznam „nepohodlných sousedů“ :). Spíš mě zajímá styl prezentace a cenotvorba. A právě jeden ze sousedů se se svým prodejem bytu 3+kk trápil již přes rok. Standardní doba prodeje nemovitosti v této kategorii se na dnešním trhu v Praze pohybuje v rozmezí 1-3 měsíců.
Moje profesní deformace mi nedal spát, a tak jsme si se sousedem dali přátelskou schůzku. Smyslem bylo se pobavit o příčinách této nekonečné situace, kdy uvázl na mrtvém bodě. Shodli jsme se, že aktuální prezentace bytu u několika kanceláří působila hodně špatně.
Ve skutečnosti velmi pěkný byt byl prezentován jako vybydlená nemovitost bez jakékoliv přidané hodnoty. Cílem schůzky bylo jej spíše inspirovat, jakou prezentaci by si nemovitost zasloužila. Jako příklad jsem mu ukázal mou práci v našem areálu, kterou jsem před časem úspěšně dokončil.
Doslova se mu rozsvítili oči a začal se mě ptát na detaily k finanční stránce věci. Během 5 minut mi řekl, že chce, abych nemovitost prodával exkluzivně a abych se do toho okamžitě pustil. Upřímně, moc často se nestává, aby mě něco zaskočilo.
Nicméně tento soused má sám úspěšnou realitní společnost, která investuje do nemovitostí, a tak jsem ani nedoufal, že by se něco takového mohlo přihodit. Poté, co jsem se z počátečního šoku otřepal, jsme se domluvili na konkrétních podmínkách, předal mi klíče od bytu, popřál mi hodně štěstí a odešel. V mé hlavě byl jen údiv a věta „páni, to je teda ranař“ :).
Dohodnutá nabídková cena nemovitosti byla stanovena na 9.480.000,- Kč vč. odměny.
Byt byl v perfektním stavu, až na jednu ne příliš dobře vytmelenou zeď po poličkách v obývacím pokoji. S klientem jsem se dohodl, že v rámci předprodejní přípravy vymalujeme a opravíme špatně zasádrované díry ve zdi, abychom měli vše připraveno před samotným zahájením prací na atraktivní prezentaci bytu.
Může se zdát, že to občas s pečlivostí přeháním, nicméně když si sám sebe představím v roli kupujícího, tak bych jednoznačně chtěl, abych ihned po nastěhování nemusel řešit něco, co se mohlo vyřešit před prodejem. Ostatně pokud kupující je ochotný akceptovat cenu 125.000,- Kč/ m2, tak očekává nemovitost v odpovídajícím stavu i kvalitě.
Dle dohodnutého rámce služeb jsme realizovali homestaging celého bytu, který byl kompletně vybaven zařizovacími předměty od stagingové firmy Martiny Kleinové, a to včetně zápůjčky po celou dobu jeho prodeje.
Je to sice ta nejdražší varianta na podporu prodeje, kterou si člověk může vymyslet, nicméně nejde o to, zda na konci bude má odměna z prodeje o pár desítek tisíc větší nebo menší, ale o to, jaký efekt přinese klientovi. A v tom případ to bylo přesně to, co bytu chybělo, abychom dosáhli super výsledku.
Nicméně čísla si nechám až na závěr této studie, takže trpělivost přátelé :). O profesionální fotky se postaral můj dvorní fotograf se specializací na nemovitosti, ve video prohlídce jsme podtrhli největší benefity samotného bytu i lokality a nakonec jsme celý prostor naskenovali do 3D prostředí virtuální prohlídky.
Každopádně málem nám celé natáčení spadlo na sežraných makronkách, které téměř všechny spořádal můj kameraman Matěj Kadlec. Naštěstí byl včas zastaven a z celkového počtu 15ks nakonec zůstali tři. Alespoň, že každá měla jinou barvu, aby nebyl efekt příliš strojený :).
Pro lepší cílení online reklamy i uceleného přehledu o nemovitosti jsme zpracovali samostatné webové stránky. Obsahovaly nejen veškeré vytvořené materiály, ale i něco navíc v podobě dalších fotografií, detailnějších informací a také postupu samotné koupě pro vážné zájemce.
Na první pohled banální věc, ale asi všichni jsme někdy zažili, jak nás štvou nekompletní informace produktů, o které máme zájem, anebo kdy nás prodejce „zapomene“ seznámit s malým textem napsaným pod čarou v kupní smlouvě. To je taky jeden z důvodů, proč se snažím, aby vše bylo transparentní a průhledné jako nejčistší jezero světa Blue Lake na Novém Zélandu.
Celková moje investice do přípravy prezentace, homestagingu, profesionálních fotek, videoprohlídky, virtuální prohlídky (3D scanu), samostatných webových stránek a budgetu do online marketingu činila závratných 62.000,- Kč. Zdá se Vám to zbytečně moc?
Věřte nebo ne, ale každá koruna je opravdu promyšleně vynaložená tak, aby přinesla 4-5 násobek své hodnoty. A to zejména s ohledem na priority klienta. Není totiž umění někde nasypat nějaký objem peněz a čekat, co se stane. Většinou se stane pouze to, že peníze zkrátka nenávratně zmizí. Něco jako když platíme stále větší daně, ale státní pokladna je v jednom kuse prázdná.
Každopádně určitě si říkáte, že v tom musí být nějaký háček, když investuji své vlastní peníze do nemovitosti, která mi neříká pane. V tomto případě existují pouze dvě možnosti, jak se mi tato investice může vrátit. Buďto by se klient musel rozhodnout, že z osobních důvodu si chce nemovitost nakonec ponechat a tím pádem by mi na základě mnou předložených faktur od dodavatelů musel vyplatit mou investici na zpět. A nebo v tom druhém případě musím nemovitost prodat za předem stanovených, případně za podmínek lepších, než byla původní dohoda.
Pokud bych nemovitost neprodal, tak tuto částku budu nucený odepsat jako součást svého podnikatelského rizika. Ostatně proto rád říkám, že nejlépe motivovaný makléře je ten, který má v zakázce zainvestované své vlastí peníze v řádech desetitisíců korun. Mně samotnému se několikrát v životě nevyplatilo zaplatit někomu dopředu za jeho práci, jelikož v tom lepším případě jsem musel dotyčného uhánět několik měsíců po termínu, aby dokončil to, co začal. Proto sám dodržuji přirozený řád a moje odměna je splatná vždy až po realizaci celé zakázky.
Dosažená prodejní cena byla nakonec navýšena v důsledku vícera vážných zájemců z celkových 6 realizovaných prohlídek o částku 100.000,- Kč a dosáhla tak konečné sumy ve výši 9.580.000,- Kč vč. odměny za dobu 31 dnů od zahájení prodeje po složení rezervace.
Prodávající nadšený, že vsadil na správného člověka a kupující šťastní, že budou bydlet naproti svým dlouholetým přátelům. Což mi ve výsledku prozradili až u podpisu kupních smluv. Vnímal jsem to jako velmi hezkou pomyslnou tečku za celým případem a ano, bylo to trochu sentimentální, až osudové :).
Jsem diskrétní s nikým Vaše informace nesdílím.
1. V tomto dokumentu jsou obsaženy informace týkající se ochrany osobních údajů poskytnutých návštěvníky webových stránek www.martinkrupka.cz, našimi klienty a zájemci o naše služby a produkty.
2. Účelem tohoto dokumentu je seznámit vás (subjekty údajů) s vašimi právy a poskytnout srozumitelné informace o tom, jak bude s osobními údaji nakládáno.
3. Vážíme si vaší důvěry, se kterou nám své osobní údaje poskytujete, a proto postupujeme při zpracování osobních údajů nejen podle zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ale nakládání s osobními údaji přizpůsobuji i Nařízení (EU) 2016/679, tj. obecnému nařízení o ochraně osobních údajů, které vstoupí v účinnost 25. 5. 2018 a je všeobecně známé pod zkratkou GDPR.
4. Jen pro úplnost uvádíme, že předpokládáme, že veškeré údaje, které mi sami poskytnete, jsou údaji pravdivými a aktuálními a že v případě, kdy dojde v tomto směru ke změně, budete nás o ní bez zbytečného prodlení informovat, abychom i my mohli zjednat nápravu.
Fyzická osoba Martin Křupka, IČ: 87114828, se sídlem: Břustkova 584/33, Ostrava, 700 30 (dále jen „Správce“).
kontaktní e-mail: jsem@martinkrupka.cz, kontaktní telefon: +420 739 406 652, webové stránky: www.martinkrupka.cz.
Zpracováváme údaje, které nám sami poskytnete. V konkrétních případech může jít zejména o poskytnutí údajů vyplněním některého z formulářů na webových stránkách, uvedením údajů do zřízeného uživatelského účtu na našem webu, poskytnutí údajů při přípravě smluv a souvisejících dokumentů a v souvislosti s realizací smluv (tj. zejména v souvislosti se zprostředkováním nákupu nebo prodeje nebo pronájmu či podnájmu nemovitých věcí), při osobním kontaktu (včetně údajů předených při prohlídkách nemovitostí), telefonicky, písemně, mailem nebo jinými komunikačními prostředky (sms zprávy, zprávy v aplikacích typu skype, FB messenger). Zpracováváme i údaje, které sami zveřejníte na internetu a zejména na sociálních sítích (např. Facebook, Instagram, Linkedin). Pokud pro zpracování některých osobních údajů pro konkrétní účely zpracování musíme mít váš souhlas, pak takové údaje k danému účelu zpracováváme jen s vaším souhlasem.
Jméno, příjmení, titul, adresa, datum narození, věk, rodné číslo, IČ, DIČ, telefonní číslo, e-mail, informace o objednaných službách, informace o tom, jaké služby jsme vám poskytli, váš rodinný stav, pohlaví, fotografie, na které jste zobrazeni, údaje o nemovitých věcech, jejichž prodej či pronájem vám zprostředkováváme (ve spojení s dalšími údaji).
Abychom s vámi mohli uzavřít smlouvu a dodat vám vámi objednané služby a vést i s tím související komunikaci s vámi, zpracováváme tyto běžné osobní údaje: Jméno, příjmení, titul, adresa, datum narození, věk, rodné číslo, IČ, DIČ, telefonní číslo, e-mail, číslo bankovního účtu.
Právním titulem (oprávněním) pro zpracovávání těchto údajů je přímo plnění smluvních povinností ze smlouvy uzavřené mezi námi. Takovou povinností může být například příprava kupní smlouvy na zprostředkovávanou nemovitost. Přitom nemusí jít vyloženě o smlouvu uzavřenou v klasické tištěné podobě, vlastnoručně podepsané. Může jít např. i o smlouvu uzavřenou ústně, po telefonu nebo vyplněním a odesláním objednávkového formuláře na webových stránkách a naším potvrzením takové objednávky.
K tomuto účelu osobní údaje zpracováváme po dobu trvání smluvního vztahu mezi námi. Po skončení smluvního vztahu jsou pak některé údaje uchovávány pro účely plnění právních povinností nebo pro účely oprávněného zájmu, jak se dočtete v následujících částech tohoto dokumentu.
Abychom dostáli povinnostem vyplývajícím z platných právních předpisů, zejména v oblasti účetnictví a daňového práva a povinností vyplývajících ze zákona č. 253/2008 Sb., o některých opatřením proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu („AML zákon“), zpracováváme tyto údaje:
Doba, po kterou jsou údaje zpracovávány, je stanovena přímo příslušnými právními předpisy, které nám povinnost jejich zpracování ukládají.
Oprávněný zájem může pokrývat celou řadu situací. Proto vás informujeme o oprávněných zájmech, pro které osobní údaje zpracováváme:
Pokud nám udělíte svůj souhlas, budeme zpracovávat vaše osobní údaje k zasílání nabídky našich realitních služeb. Váš souhlas budeme k tomuto zpracování potřebovat v případě, že nejste našim klientem. Před tím, než nám váš souhlas udělíte, budeme vás informovat o tom, jakých údajů a k jakému konkrétnímu účelu zpracování se bude souhlas vztahovat. Svůj souhlas můžete kdykoli odvolat. Pokud ovšem některé vaše osobní údaje zpracováváme i na základě jiného právního titulu (viz pod písmeny A až C výše), budu pro tyto účely osobní údaje zpracovávat i po odvolání vašeho souhlasu, protože k takovým konkrétním účelům souhlas nutný není.
Vaše osobní údaje budeme jako správce zpracovávat my jako správce. Vaše osobní údaje můžeme za výše uvedenými účely předat našim subdodavatelům, aby pro nás provedli jejich zpracování. Osobní údaje mohou být předány:
Vaše osobní údaje nebudou přenášeny do třetí země.
Jde o právo na potvrzení, zda zpracovávám vaše osobní údaje a pokud ano, pak na přístup k těmto údajům a informacím o jejich zpracování.
Jde o právo na to, abychom bez zbytečného odkladu opravili nepřesné osobní údaje, které se ho týkají. S přihlédnutím k účelům zpracování máte právo na doplnění neúplných osobních údajů, a to i poskytnutím dodatečného prohlášení.
V případech stanovených zákonem nebo GDPR máte právo požadovat, abychom bez zbytečného odkladu vymazali vaše osobní údaje (v GDPR jsou důvody uvedené v čl. 17, včetně uvedení výjimek, kdy se výmaz neprovede).
V případech stanovených v čl. 18 GDPR máte právo požadovat, abychom omezili zpracování vašich osobních údajů.
Za podmínek stanovených v čl. 20 GDPR máte právo získat své osobní údaje a předat je jinému správci. Je-li to technicky proveditelné, máte právo požadovat přímo předání jinému správci.
V případech, kdy osobní údaje zpracováváme pro účely oprávněných zájmů, máte právo vznést námitku proti takovému zpracování a pak nadále nebudeme údaje zpracovávat, pokud náš oprávněný zájem nebude převažovat nad vašimi zájmy nebo právy a svobodami. Pokud je oprávněným zájmem přímý marketing, pak má vznesení námitky vždy za následek ukončení dalšího zpracování pro účely přímého marketingu.
Pokud se domníváte, že dochází k porušování vašich práv v oblasti ochrany osobních údajů, máte právo podat stížnost k Úřadu na ochranu osobních údajů. Bližší informace o úřadu i ochraně osobních údajů naleznete přímo na stránkách úřadu www.uoou.cz.
V případě, že budete potřebovat kteroukoliv část textu vysvětlit, poradit anebo projednat další zpracování Vašich osobních údajů, můžete se na nás kdykoliv obrátit na e-mailové adrese jsem@martinkrupka.cz.