PRODEJ BYTU 3+kk/B/G, P5-Motol, Plzeňská 217b

PŘÍPADOVÁ STUDIE
PRODEJ BYTU 3+kk/B/G, P5-Motol, Plzeňská 217b

Jak to bylo na začátku

V rámci areálu, ve kterém bydlím, dost často sleduji, co se zrovna nabízí. A ne, není to z toho důvodu, abych si psal seznam „nepohodlných sousedů“ :). Spíš mě zajímá styl prezentace a cenotvorba. A právě jeden ze sousedů se se svým prodejem bytu 3+kk trápil již přes rok. Standardní doba prodeje nemovitosti v této kategorii se na dnešním trhu v Praze pohybuje v rozmezí 1-3 měsíců.

Moje profesní deformace mi nedal spát, a tak jsme si se sousedem dali přátelskou schůzku. Smyslem bylo se pobavit o příčinách této nekonečné situace, kdy uvázl na mrtvém bodě. Shodli jsme se, že aktuální prezentace bytu u několika kanceláří působila hodně špatně.

Ve skutečnosti velmi pěkný byt byl prezentován jako vybydlená nemovitost bez jakékoliv přidané hodnoty. Cílem schůzky bylo jej spíše inspirovat, jakou prezentaci by si nemovitost zasloužila. Jako příklad jsem mu ukázal mou práci v našem areálu, kterou jsem před časem úspěšně dokončil.

Doslova se mu rozsvítili oči a začal se mě ptát na detaily k finanční stránce věci. Během 5 minut mi řekl, že chce, abych nemovitost prodával exkluzivně a abych se do toho okamžitě pustil. Upřímně, moc často se nestává, aby mě něco zaskočilo.

Nicméně tento soused má sám úspěšnou realitní společnost, která investuje do nemovitostí, a tak jsem ani nedoufal, že by se něco takového mohlo přihodit. Poté, co jsem se z počátečního šoku otřepal, jsme se domluvili na konkrétních podmínkách, předal mi klíče od bytu, popřál mi hodně štěstí a odešel. V mé hlavě byl jen údiv a věta „páni, to je teda ranař“ :).

Dohodnutá nabídková cena nemovitosti byla stanovena na 9.480.000,- Kč vč. odměny.

Moje doporučení

Byt byl v perfektním stavu, až na jednu ne příliš dobře vytmelenou zeď po poličkách v obývacím pokoji. S klientem jsem se dohodl, že v rámci předprodejní přípravy vymalujeme a opravíme špatně zasádrované díry ve zdi, abychom měli vše připraveno před samotným zahájením prací na atraktivní prezentaci bytu.

Může se zdát, že to občas s pečlivostí přeháním, nicméně když si sám sebe představím v roli kupujícího, tak bych jednoznačně chtěl, abych ihned po nastěhování nemusel řešit něco, co se mohlo vyřešit před prodejem. Ostatně pokud kupující je ochotný akceptovat cenu 125.000,- Kč/ m2, tak očekává nemovitost v odpovídajícím stavu i kvalitě.

Dle dohodnutého rámce služeb jsme realizovali homestaging celého bytu, který byl kompletně vybaven zařizovacími předměty od stagingové firmy Martiny Kleinové, a to včetně zápůjčky po celou dobu jeho prodeje.

Je to sice ta nejdražší varianta na podporu prodeje, kterou si člověk může vymyslet, nicméně nejde o to, zda na konci bude má odměna z prodeje o pár desítek tisíc větší nebo menší, ale o to, jaký efekt přinese klientovi. A v tom případ to bylo přesně to, co bytu chybělo, abychom dosáhli super výsledku.

Nicméně čísla si nechám až na závěr této studie, takže trpělivost přátelé :). O profesionální fotky se postaral můj dvorní fotograf se specializací na nemovitosti, ve video prohlídce jsme podtrhli největší benefity samotného bytu i lokality a nakonec jsme celý prostor naskenovali do 3D prostředí virtuální prohlídky.

Každopádně málem nám celé natáčení spadlo na sežraných makronkách, které téměř všechny spořádal můj kameraman Matěj Kadlec. Naštěstí byl včas zastaven a z celkového počtu 15ks nakonec zůstali tři. Alespoň, že každá měla jinou barvu, aby nebyl efekt příliš strojený :).

Pro lepší cílení online reklamy i uceleného přehledu o nemovitosti jsme zpracovali samostatné webové stránky. Obsahovaly nejen veškeré vytvořené materiály, ale i něco navíc v podobě dalších fotografií, detailnějších informací a také postupu samotné koupě pro vážné zájemce.

Na první pohled banální věc, ale asi všichni jsme někdy zažili, jak nás štvou nekompletní informace produktů, o které máme zájem, anebo kdy nás prodejce „zapomene“ seznámit s malým textem napsaným pod čarou v kupní smlouvě. To je taky jeden z důvodů, proč se snažím, aby vše bylo transparentní a průhledné jako nejčistší jezero světa Blue Lake na Novém Zélandu.

Jak jsme nemovitost změnili

Co jsme riskovali

Celková moje investice do přípravy prezentace, homestagingu, profesionálních fotek, videoprohlídky, virtuální prohlídky (3D scanu), samostatných webových stránek a budgetu do online marketingu činila závratných 62.000,- Kč. Zdá se Vám to zbytečně moc?

Věřte nebo ne, ale každá koruna je opravdu promyšleně vynaložená tak, aby přinesla 4-5 násobek své hodnoty. A to zejména s ohledem na priority klienta. Není totiž umění někde nasypat nějaký objem peněz a čekat, co se stane. Většinou se stane pouze to, že peníze zkrátka nenávratně zmizí. Něco jako když platíme stále větší daně, ale státní pokladna je v jednom kuse prázdná.

Každopádně určitě si říkáte, že v tom musí být nějaký háček, když investuji své vlastní peníze do nemovitosti, která mi neříká pane. V tomto případě existují pouze dvě možnosti, jak se mi tato investice může vrátit. Buďto by se klient musel rozhodnout, že z osobních důvodu si chce nemovitost nakonec ponechat a tím pádem by mi na základě mnou předložených faktur od dodavatelů musel vyplatit mou investici na zpět. A nebo v tom druhém případě musím nemovitost prodat za předem stanovených, případně za podmínek lepších, než byla původní dohoda.

Pokud bych nemovitost neprodal, tak tuto částku budu nucený odepsat jako součást svého podnikatelského rizika. Ostatně proto rád říkám, že nejlépe motivovaný makléře je ten, který má v zakázce zainvestované své vlastí peníze v řádech desetitisíců korun. Mně samotnému se několikrát v životě nevyplatilo zaplatit někomu dopředu za jeho práci, jelikož v tom lepším případě jsem musel dotyčného uhánět několik měsíců po termínu, aby dokončil to, co začal. Proto sám dodržuji přirozený řád a moje odměna je splatná vždy až po realizaci celé zakázky.

Dosažená prodejní cena byla nakonec navýšena v důsledku vícera vážných zájemců z celkových 6 realizovaných prohlídek o částku 100.000,- Kč a dosáhla tak konečné sumy ve výši 9.580.000,- Kč vč. odměny za dobu 31 dnů od zahájení prodeje po složení rezervace.

Prodávající nadšený, že vsadil na správného člověka a kupující šťastní, že budou bydlet naproti svým dlouholetým přátelům. Což mi ve výsledku prozradili až u podpisu kupních smluv. Vnímal jsem to jako velmi hezkou pomyslnou tečku za celým případem a ano, bylo to trochu sentimentální, až osudové :).

Čeho jsme dosáhli

Získáno peněz pro klienta navíc
+ 100000
Získáno peněz pro klienta navíc
Doba za kterou byla nemovitost rezervována
31 dnů
Doba za kterou byla nemovitost rezervována
Počet realizovaných prohlídek
6
Počet realizovaných prohlídek
Chcete vědět, jak by to vypadalo ve Vašem případě?
Nezávazně kontaktovat

Chcete vědět více?