PRODEJ BYTU 2+kk/B/G, P9-Čakovice, Marty Krásové 6

PŘÍPADOVÁ STUDIE
PRODEJ BYTU 2+kk/B/G, P9-Čakovice, Marty Krásové 6

Jak to bylo na začátku

Předem varuji, že tento příběh bude možná trochu zamotanější, než by bylo zdrávo. Bylo nebylo, v roce 2013 jsem prodával tento byt mému dlouholetému klientovi, kdy byt po pár měsících v nabídce koupil velmi sympatický mladý pár. Když to hodně zkrátím, tak jak už to tak bývá, po následné svatbě i narození dvou potomků byl stávající byt 2+kk malý a nevyhovující. Nakonec padlo rozhodnutí koupě domu za Prahou, a tak přesně po šesti letech od koupě bytu se znovu schylovalo k jeho prodeji.

Než jsem se dostal zpět do mnou dobře známého obýváku k mým klientům a nynějším prodávajícím, tak uběhlo několik měsíců, po kterých se o prodej pokoušely různé realitní kanceláře, avšak bez úspěchu. Mám chuť nyní napsat, že jsem tam vtrhl jako superman a všechny z té hořící budovy zachránil, nicméně bylo to o poznání méně dramatické.

Majitelé si na mě vzpomněli až v momentu, kdy viděli prezentaci jiné mé nabídky v portfoliu a na první pohled zhodnotili ohromný rozdíl mezi jejich stávající prezentací v inzerci a mezi tím, jak k prezentaci nemovitosti přistupuji já.

Po krátkém telefonátu a delší osobní návštěvě jsme zhodnotili stav věci a dohodli se na podmínkách. Jelikož klienti již měli rezervovaný dům ke koupi, kde bylo nutné do dvou měsíců podepsat kupní smlouvy a splatit kupní cenu, tak nebylo příliš času nazbyt.

Dohodnutá nabídková cena nemovitosti byla stanovena na 4.640.000,- Kč vč. odměny.

Moje doporučení

S majitelem jsme se dohodli na dodělání ukončovacích lišt okolo nově položené plovoucí podlahy, doplnění chybějících světel a zástěny pracovní desky kuchyně. V tomto ohledu mu patří veliké poděkování, jelikož i když nechtěl do bytu již investovat ani korunu, tak jsem ho po delší diskuzi přesvědčil, že to má svůj smysl. Primárně to totiž nedělal pro sebe, ale pro kupujícího, který ocení jeho snahu finančně v podobě vyšší dosažené prodejní ceny. Docela dobrá motivace, nemyslíte :)?

Největším úskalím bylo z bytu udělat opět byt primárně určený pro singls nebo mladý pár. Nynější využití, kdy z ložnice byl dětský pokoj a z obýváku naopak ložnice, neodpovídalo největší cílové skupině, na kterou jsme s prodejem potřebovali cílit.

Kdo má sám děti, si jistě dokáže představit, kolik věcí, hraček a dalších vymožeností dokáže člověk nashromáždit. Nehledě na babičky a dědečky, kteří nepromeškají žádnou příležitost k rozmazlování v podobě dalšího „nezbytného“ dárku :). Zpátky k tématu…

Vymysleli jsme tedy následující věc, abychom docílili kýženého výsledku. Od rána jsme s designérkou řádili na bytě jako černá ruka a prakticky všechny věci z dětského pokoje jsme dočasně vystěhovali na chodbu, abychom mohli do pokoje vměstnat klasické letiště a do prezentace tak nasimulovat standardní režim bytu.

Bylo to extrémně náročné na logistiku, jelikož jsme na to měli pouze 5 hodin, během kterých jsme museli realizovat homestaging, byt nafotit, natočit videoprohlídku a celý prostor naskenovat do 3D (virtuální prohlídka).

A samozřejmě nakonec zase vše uvést zpět do původního stavu, aby po nás nezůstalo ani památky. Bohužel to tak úplně nevyšlo, jelikož pětiletá holčička majitelů okamžitě přišla na to, že si zřejmě někdo hrál s jejím domečkem pro panenky (uvnitř vypadal trochu jako po zemětřesení), nejspíš spal i v její postýlce (zůstali v ní i polštáře z obýváku) a krmil její plyšového pana méďu ze špatného hrníčku (prý papá pouze a výhradně z toho zeleného a nikoliv z čistě bílého :).

Ještěže to designérka umí s dětmi a zachránila naši pověst při následné nápravě. Ostatně byla během dvaceti minut tak oblíbená, že ji  zmíněná holčička chtěla adoptovat a nechat ji přespat s rodiči v obýváku, aby si s ní ráno mohla zase hrát.

Jak jsme nemovitost změnili

Co jsme riskovali

Celková moje investice do přípravy prezentace, homestagingu, profesionálních fotek, videoprohlídky, virtuální prohlídky (3D scanu), samostatných webových stránek a budgetu do online marketingu činila 46.000,- Kč. Zdá se Vám to zbytečně moc?

Věřte nebo ne, ale každá koruna je opravdu promyšleně vynaložená tak, aby přinesla 4-5 násobek své hodnoty. A to zejména s ohledem na priority klienta. Není totiž umění někde nasypat nějaký objem peněz a čekat, co se stane. Většinou se stane pouze to, že peníze zkrátka nenávratně zmizí. Něco jako když platíme stále větší daně, ale státní pokladna je v jednom kuse prázdná.

Každopádně určitě si říkáte, že v tom musí být nějaký háček, když investuji své vlastní peníze do nemovitosti, která mi neříká pane. V tomto případě existují pouze dvě možnosti, jak se mi tato investice může vrátit. Buďto by se klient musel rozhodnout, že z osobních důvodů si chce nemovitost nakonec ponechat a tím pádem by mi na základě mnou předložených faktur od dodavatelů musel vyplatit mou investici nazpět. A nebo v tom druhém případě musím nemovitost prodat za předem stanovených, případně za podmínek lepších, než byla původní dohoda.

Pokud bych nemovitost neprodal, tak tuto částku budu nucený odepsat jako součást svého podnikatelského rizika. Ostatně proto rád říkám, že nejlépe motivovaný makléře je ten, který má v zakázce zainvestované své vlastí peníze v řádech desetitisíců korun. Mně samotnému se několikrát v životě nevyplatilo zaplatit někomu dopředu za jeho práci, jelikož v tom lepším případě jsem musel dotyčného uhánět několik měsíců po termínu, aby dokončil to, co začal. Proto sám dodržuji přirozený řád a moje odměna je splatná vždy až po realizaci celé zakázky.

Dosažená prodejní cena nakonec překonala původní nejvyšší nabídku historického zájemce před započetím naší spolupráce o celých 150.000,- Kč (+3,2 % v kupní ceně). A to i přesto, že v nemovitosti došlo k malé nehodě v podobě poškození elektrické varné desky. Navzdory tomu jsme novým majitelům udělali slevu ve výši 10 tis. Kč z kupní ceny nemovitosti, abychom jim celou nepříjemnost vykompenzovali. Prodejní cena tak dosáhla částky ve výši 4.630.000,- Kč vč. odměny za dobu 34 dnů od zahájení prodeje po složení rezervace.

U podpisu kupních smluv se mi pak znovu potvrdilo, že stávající majitelé jsou si často s těmi novými v lecčems podobní. Partnerka kupujícího byla totiž v požehnaném stavu a očekávání prvního potomka, jako před šesti lety manželka dnes již bývalého majitele. A kdo ví, třeba za dalších šest let budeme řešit velmi podobnou situaci. Nechám se překvapit :).

 

PS: fotky „před úpravou“, které uvádím výš, jsou fotky stavu bytu prvního majitele. Jednoduše jsme zapomněli byt nafotit před tím, než jsme v něm začali vše připravovat pro finální výsledek „po úpravách“ a přišlo mi škoda kvůli této malé chybě studii nenapsat. Zkrátka stále jsme lidé a nejsme dokonalí ;).

Čeho jsme dosáhli

Získáno peněz pro klienta navíc
+ 150000
Získáno peněz pro klienta navíc
Doba za kterou byla nemovitost rezervována
34 dnů
Doba za kterou byla nemovitost rezervována
Počet realizovaných prohlídek
5
Počet realizovaných prohlídek
Chcete vědět, jak by to vypadalo ve Vašem případě?
Nezávazně kontaktovat

Chcete vědět více?