Předem varuji, že tento příběh bude možná trochu zamotanější, než by bylo zdrávo. Bylo nebylo, v roce 2013 jsem prodával tento byt mému dlouholetému klientovi, kdy byt po pár měsících v nabídce koupil velmi sympatický mladý pár. Když to hodně zkrátím, tak jak už to tak bývá, po následné svatbě i narození dvou potomků byl stávající byt 2+kk malý a nevyhovující. Nakonec padlo rozhodnutí koupě domu za Prahou, a tak přesně po šesti letech od koupě bytu se znovu schylovalo k jeho prodeji.
Než jsem se dostal zpět do mnou dobře známého obýváku k mým klientům a nynějším prodávajícím, tak uběhlo několik měsíců, po kterých se o prodej pokoušely různé realitní kanceláře, avšak bez úspěchu. Mám chuť nyní napsat, že jsem tam vtrhl jako superman a všechny z té hořící budovy zachránil, nicméně bylo to o poznání méně dramatické.
Majitelé si na mě vzpomněli až v momentu, kdy viděli prezentaci jiné mé nabídky v portfoliu a na první pohled zhodnotili ohromný rozdíl mezi jejich stávající prezentací v inzerci a mezi tím, jak k prezentaci nemovitosti přistupuji já.
Po krátkém telefonátu a delší osobní návštěvě jsme zhodnotili stav věci a dohodli se na podmínkách. Jelikož klienti již měli rezervovaný dům ke koupi, kde bylo nutné do dvou měsíců podepsat kupní smlouvy a splatit kupní cenu, tak nebylo příliš času nazbyt.
Dohodnutá nabídková cena nemovitosti byla stanovena na 4.640.000,- Kč vč. odměny.
S majitelem jsme se dohodli na dodělání ukončovacích lišt okolo nově položené plovoucí podlahy, doplnění chybějících světel a zástěny pracovní desky kuchyně. V tomto ohledu mu patří veliké poděkování, jelikož i když nechtěl do bytu již investovat ani korunu, tak jsem ho po delší diskuzi přesvědčil, že to má svůj smysl. Primárně to totiž nedělal pro sebe, ale pro kupujícího, který ocení jeho snahu finančně v podobě vyšší dosažené prodejní ceny. Docela dobrá motivace, nemyslíte :)?
Největším úskalím bylo z bytu udělat opět byt primárně určený pro singls nebo mladý pár. Nynější využití, kdy z ložnice byl dětský pokoj a z obýváku naopak ložnice, neodpovídalo největší cílové skupině, na kterou jsme s prodejem potřebovali cílit.
Kdo má sám děti, si jistě dokáže představit, kolik věcí, hraček a dalších vymožeností dokáže člověk nashromáždit. Nehledě na babičky a dědečky, kteří nepromeškají žádnou příležitost k rozmazlování v podobě dalšího „nezbytného“ dárku :). Zpátky k tématu…
Vymysleli jsme tedy následující věc, abychom docílili kýženého výsledku. Od rána jsme s designérkou řádili na bytě jako černá ruka a prakticky všechny věci z dětského pokoje jsme dočasně vystěhovali na chodbu, abychom mohli do pokoje vměstnat klasické letiště a do prezentace tak nasimulovat standardní režim bytu.
Bylo to extrémně náročné na logistiku, jelikož jsme na to měli pouze 5 hodin, během kterých jsme museli realizovat homestaging, byt nafotit, natočit videoprohlídku a celý prostor naskenovat do 3D (virtuální prohlídka).
A samozřejmě nakonec zase vše uvést zpět do původního stavu, aby po nás nezůstalo ani památky. Bohužel to tak úplně nevyšlo, jelikož pětiletá holčička majitelů okamžitě přišla na to, že si zřejmě někdo hrál s jejím domečkem pro panenky (uvnitř vypadal trochu jako po zemětřesení), nejspíš spal i v její postýlce (zůstali v ní i polštáře z obýváku) a krmil její plyšového pana méďu ze špatného hrníčku (prý papá pouze a výhradně z toho zeleného a nikoliv z čistě bílého :).
Ještěže to designérka umí s dětmi a zachránila naši pověst při následné nápravě. Ostatně byla během dvaceti minut tak oblíbená, že ji zmíněná holčička chtěla adoptovat a nechat ji přespat s rodiči v obýváku, aby si s ní ráno mohla zase hrát.
Celková moje investice do přípravy prezentace, homestagingu, profesionálních fotek, videoprohlídky, virtuální prohlídky (3D scanu), samostatných webových stránek a budgetu do online marketingu činila 46.000,- Kč. Zdá se Vám to zbytečně moc?
Věřte nebo ne, ale každá koruna je opravdu promyšleně vynaložená tak, aby přinesla 4-5 násobek své hodnoty. A to zejména s ohledem na priority klienta. Není totiž umění někde nasypat nějaký objem peněz a čekat, co se stane. Většinou se stane pouze to, že peníze zkrátka nenávratně zmizí. Něco jako když platíme stále větší daně, ale státní pokladna je v jednom kuse prázdná.
Každopádně určitě si říkáte, že v tom musí být nějaký háček, když investuji své vlastní peníze do nemovitosti, která mi neříká pane. V tomto případě existují pouze dvě možnosti, jak se mi tato investice může vrátit. Buďto by se klient musel rozhodnout, že z osobních důvodů si chce nemovitost nakonec ponechat a tím pádem by mi na základě mnou předložených faktur od dodavatelů musel vyplatit mou investici nazpět. A nebo v tom druhém případě musím nemovitost prodat za předem stanovených, případně za podmínek lepších, než byla původní dohoda.
Pokud bych nemovitost neprodal, tak tuto částku budu nucený odepsat jako součást svého podnikatelského rizika. Ostatně proto rád říkám, že nejlépe motivovaný makléře je ten, který má v zakázce zainvestované své vlastí peníze v řádech desetitisíců korun. Mně samotnému se několikrát v životě nevyplatilo zaplatit někomu dopředu za jeho práci, jelikož v tom lepším případě jsem musel dotyčného uhánět několik měsíců po termínu, aby dokončil to, co začal. Proto sám dodržuji přirozený řád a moje odměna je splatná vždy až po realizaci celé zakázky.
Dosažená prodejní cena nakonec překonala původní nejvyšší nabídku historického zájemce před započetím naší spolupráce o celých 150.000,- Kč (+3,2 % v kupní ceně). A to i přesto, že v nemovitosti došlo k malé nehodě v podobě poškození elektrické varné desky. Navzdory tomu jsme novým majitelům udělali slevu ve výši 10 tis. Kč z kupní ceny nemovitosti, abychom jim celou nepříjemnost vykompenzovali. Prodejní cena tak dosáhla částky ve výši 4.630.000,- Kč vč. odměny za dobu 34 dnů od zahájení prodeje po složení rezervace.
U podpisu kupních smluv se mi pak znovu potvrdilo, že stávající majitelé jsou si často s těmi novými v lecčems podobní. Partnerka kupujícího byla totiž v požehnaném stavu a očekávání prvního potomka, jako před šesti lety manželka dnes již bývalého majitele. A kdo ví, třeba za dalších šest let budeme řešit velmi podobnou situaci. Nechám se překvapit :).
PS: fotky „před úpravou“, které uvádím výš, jsou fotky stavu bytu prvního majitele. Jednoduše jsme zapomněli byt nafotit před tím, než jsme v něm začali vše připravovat pro finální výsledek „po úpravách“ a přišlo mi škoda kvůli této malé chybě studii nenapsat. Zkrátka stále jsme lidé a nejsme dokonalí ;).
Jsem diskrétní s nikým Vaše informace nesdílím.
1. V tomto dokumentu jsou obsaženy informace týkající se ochrany osobních údajů poskytnutých návštěvníky webových stránek www.martinkrupka.cz, našimi klienty a zájemci o naše služby a produkty.
2. Účelem tohoto dokumentu je seznámit vás (subjekty údajů) s vašimi právy a poskytnout srozumitelné informace o tom, jak bude s osobními údaji nakládáno.
3. Vážíme si vaší důvěry, se kterou nám své osobní údaje poskytujete, a proto postupujeme při zpracování osobních údajů nejen podle zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ale nakládání s osobními údaji přizpůsobuji i Nařízení (EU) 2016/679, tj. obecnému nařízení o ochraně osobních údajů, které vstoupí v účinnost 25. 5. 2018 a je všeobecně známé pod zkratkou GDPR.
4. Jen pro úplnost uvádíme, že předpokládáme, že veškeré údaje, které mi sami poskytnete, jsou údaji pravdivými a aktuálními a že v případě, kdy dojde v tomto směru ke změně, budete nás o ní bez zbytečného prodlení informovat, abychom i my mohli zjednat nápravu.
Fyzická osoba Martin Křupka, IČ: 87114828, se sídlem: Břustkova 584/33, Ostrava, 700 30 (dále jen „Správce“).
kontaktní e-mail: jsem@martinkrupka.cz, kontaktní telefon: +420 739 406 652, webové stránky: www.martinkrupka.cz.
Zpracováváme údaje, které nám sami poskytnete. V konkrétních případech může jít zejména o poskytnutí údajů vyplněním některého z formulářů na webových stránkách, uvedením údajů do zřízeného uživatelského účtu na našem webu, poskytnutí údajů při přípravě smluv a souvisejících dokumentů a v souvislosti s realizací smluv (tj. zejména v souvislosti se zprostředkováním nákupu nebo prodeje nebo pronájmu či podnájmu nemovitých věcí), při osobním kontaktu (včetně údajů předených při prohlídkách nemovitostí), telefonicky, písemně, mailem nebo jinými komunikačními prostředky (sms zprávy, zprávy v aplikacích typu skype, FB messenger). Zpracováváme i údaje, které sami zveřejníte na internetu a zejména na sociálních sítích (např. Facebook, Instagram, Linkedin). Pokud pro zpracování některých osobních údajů pro konkrétní účely zpracování musíme mít váš souhlas, pak takové údaje k danému účelu zpracováváme jen s vaším souhlasem.
Jméno, příjmení, titul, adresa, datum narození, věk, rodné číslo, IČ, DIČ, telefonní číslo, e-mail, informace o objednaných službách, informace o tom, jaké služby jsme vám poskytli, váš rodinný stav, pohlaví, fotografie, na které jste zobrazeni, údaje o nemovitých věcech, jejichž prodej či pronájem vám zprostředkováváme (ve spojení s dalšími údaji).
Abychom s vámi mohli uzavřít smlouvu a dodat vám vámi objednané služby a vést i s tím související komunikaci s vámi, zpracováváme tyto běžné osobní údaje: Jméno, příjmení, titul, adresa, datum narození, věk, rodné číslo, IČ, DIČ, telefonní číslo, e-mail, číslo bankovního účtu.
Právním titulem (oprávněním) pro zpracovávání těchto údajů je přímo plnění smluvních povinností ze smlouvy uzavřené mezi námi. Takovou povinností může být například příprava kupní smlouvy na zprostředkovávanou nemovitost. Přitom nemusí jít vyloženě o smlouvu uzavřenou v klasické tištěné podobě, vlastnoručně podepsané. Může jít např. i o smlouvu uzavřenou ústně, po telefonu nebo vyplněním a odesláním objednávkového formuláře na webových stránkách a naším potvrzením takové objednávky.
K tomuto účelu osobní údaje zpracováváme po dobu trvání smluvního vztahu mezi námi. Po skončení smluvního vztahu jsou pak některé údaje uchovávány pro účely plnění právních povinností nebo pro účely oprávněného zájmu, jak se dočtete v následujících částech tohoto dokumentu.
Abychom dostáli povinnostem vyplývajícím z platných právních předpisů, zejména v oblasti účetnictví a daňového práva a povinností vyplývajících ze zákona č. 253/2008 Sb., o některých opatřením proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu („AML zákon“), zpracováváme tyto údaje:
Doba, po kterou jsou údaje zpracovávány, je stanovena přímo příslušnými právními předpisy, které nám povinnost jejich zpracování ukládají.
Oprávněný zájem může pokrývat celou řadu situací. Proto vás informujeme o oprávněných zájmech, pro které osobní údaje zpracováváme:
Pokud nám udělíte svůj souhlas, budeme zpracovávat vaše osobní údaje k zasílání nabídky našich realitních služeb. Váš souhlas budeme k tomuto zpracování potřebovat v případě, že nejste našim klientem. Před tím, než nám váš souhlas udělíte, budeme vás informovat o tom, jakých údajů a k jakému konkrétnímu účelu zpracování se bude souhlas vztahovat. Svůj souhlas můžete kdykoli odvolat. Pokud ovšem některé vaše osobní údaje zpracováváme i na základě jiného právního titulu (viz pod písmeny A až C výše), budu pro tyto účely osobní údaje zpracovávat i po odvolání vašeho souhlasu, protože k takovým konkrétním účelům souhlas nutný není.
Vaše osobní údaje budeme jako správce zpracovávat my jako správce. Vaše osobní údaje můžeme za výše uvedenými účely předat našim subdodavatelům, aby pro nás provedli jejich zpracování. Osobní údaje mohou být předány:
Vaše osobní údaje nebudou přenášeny do třetí země.
Jde o právo na potvrzení, zda zpracovávám vaše osobní údaje a pokud ano, pak na přístup k těmto údajům a informacím o jejich zpracování.
Jde o právo na to, abychom bez zbytečného odkladu opravili nepřesné osobní údaje, které se ho týkají. S přihlédnutím k účelům zpracování máte právo na doplnění neúplných osobních údajů, a to i poskytnutím dodatečného prohlášení.
V případech stanovených zákonem nebo GDPR máte právo požadovat, abychom bez zbytečného odkladu vymazali vaše osobní údaje (v GDPR jsou důvody uvedené v čl. 17, včetně uvedení výjimek, kdy se výmaz neprovede).
V případech stanovených v čl. 18 GDPR máte právo požadovat, abychom omezili zpracování vašich osobních údajů.
Za podmínek stanovených v čl. 20 GDPR máte právo získat své osobní údaje a předat je jinému správci. Je-li to technicky proveditelné, máte právo požadovat přímo předání jinému správci.
V případech, kdy osobní údaje zpracováváme pro účely oprávněných zájmů, máte právo vznést námitku proti takovému zpracování a pak nadále nebudeme údaje zpracovávat, pokud náš oprávněný zájem nebude převažovat nad vašimi zájmy nebo právy a svobodami. Pokud je oprávněným zájmem přímý marketing, pak má vznesení námitky vždy za následek ukončení dalšího zpracování pro účely přímého marketingu.
Pokud se domníváte, že dochází k porušování vašich práv v oblasti ochrany osobních údajů, máte právo podat stížnost k Úřadu na ochranu osobních údajů. Bližší informace o úřadu i ochraně osobních údajů naleznete přímo na stránkách úřadu www.uoou.cz.
V případě, že budete potřebovat kteroukoliv část textu vysvětlit, poradit anebo projednat další zpracování Vašich osobních údajů, můžete se na nás kdykoliv obrátit na e-mailové adrese jsem@martinkrupka.cz.